שאלות ותשובות
שאלות ותשובות
שאלה: ילדי בן 4.5, האם מוקדם מידי להביאו לטיפול? אולי כבר אמתין לגן חובה? אולי זה בכלל יעבור לו?
תשובה: זה בדיוק הזמן לערוך אבחון ולראות באלו תחומים הילד מתקשה ולסייע לו. בין אם הגננת מזהה קשיים, ובין אם אתם ההורים חשים בצורך, מומלץ לא לדחות לגיל מאוחר יותר, ולהגיע לפני הלחץ של כיתה א'. בשלב הזה, ילדכם מרוויח זמן יקר ויכול עדיין לבנות תשתיות חשובות שיאפשרו לו המשך התקדמות מותאמת לגילו.
שאלה: ילדי עולה השנה לכיתה א'. שמתי לב שהוא מחזיק את העיפרון בצורה שונה מרוב הילדים ובכלל הוא מתקשה לשבת לצייר, לגזור, להדביק. האם זה קשור להצלחה בלימודים? האם ניתן לעזור?
תשובה: יש בהחלט מקום לערוך איבחון ולראות היכן הקשיים: ייתכן שהם פיזיולוגיים וייתכן שהם נובעים מחוסר ידע או חשש. ילד נמנע חושש מאכזבות, ולכן עליו לרכוש טכניקות עבודה, לקבל עידוד ולחוות הצלחות על מנת להתקדם ולשתף פעולה.
האם הילד שלי מוכן לכיתה א'? אולי עדיף להשאיר אותו עוד שנה בגן?
תשובה: הורים רבים מוטרדים ממידת הבשלות של ילדם לבית הספר. במקרה ועולה שאלה כזו , יש לחקור את הסיבות באופן מקיף. לאחר איבחון הילד ופגישה אתכם ההורים, נתייעץ עם הצוות המקצועי המכיר אותו, ונבדוק את מידת התאמתו בפרמטרים השונים. בפגישה נוספת יחד אתכם נחשוב על היתרונות והחסרונות בשני המצבים, ונסייע לכם להגיע להחלטה ממקום שלם.
שאלה: הגננת אמרה שהילד צריך ריפוי בעיסוק, מה זה אומר?
תשובה: בגילאי הגן אנו עוסקים בשיפור מיומנויות בסיסיות ויומיומיות הקשורות למרחב, למוטוריקה עדינה, התארגנות, ויסות רגשי ולעתים קרובות להקניית גבולות וסדר. דרך תרגול ומשחק, נשפר את יכולותיו של הילד ואת ההישגים שלו בתחומים הטעונים שיפור. ריפוי בעיסוק הוא טיפול הנעשה בקליניקה על ידי מרפאה בעיסוק מוסמכת בעלת תואר אקדמי.
ילדינו צלח את התיכון, עבר את הבגרויות, השתחרר מהצבא וטייל בעולם. עכשיו פניו לעתיד המקצועי. העובדה שהוא מתעתד להתקבל למוסד להשכלה גבוהה עדיין לא אומר שהוא יודע ללמוד באופן יעיל. האם אפשר לעזור לו?
תשובה: ישנן אסטרטגיות היכולות ליעל ולצמצם את זמן הלמידה בצורה משמעותית. מיומנויות מסוג זה לא נלמדות בבית הספר וגם לא באוניברסיטה. ביכולתנו להעניק לו ידע על דרכי למידה מותאמות אישית, שיורידו את הלחץ ויגבירו למידה אפקטיבית.