מיומנויות לבית הספר היסודי כיתות ג-ו
כשכיתות הלימוד כל כך גדולות, קשה להגיע לכל ילד וילד. יש מי שהצליחו להחזיק עד עכשיו מעמד, ועם התגברות הדרישות הם מגלים קושי וחווים כישלונות ואכזבות. זה הזמן לחיזוק תשתיות הלמידה, וחיבור לעקרונות הבסיסיים של הלימוד, שיביאו איתם בנייה של ערך עצמי, ועלייה על דרך ההצלחה.
בחנו את ילדכם
● האם כתב היד קריא?
● האם הילד יודע להתארגן למשימה? האם הוא יודע להתארגן בכלל?
● האם הילד מבין את ההוראות בחוברות הלימוד?
● האם הוא מכין לבד את שיעורי הבית?
● האם התיק שלו מאורגן? המחברות עטופות? או שהן מלאות קשקושים, מלוכלכות, מקומטות, או קרועות?
האם כלי הכתיבה הנדרשים נמצאים בקלמר? האם הוא נוטה לאבד ציוד?
אבחון במרכז לקידום למידה
נבחן את רמת הכתיבה, את הבנת ההוראות, נעמוד על היכולת להתארגן עבור משימה ולהתארגן בכלל- בהתאמה לגיל. באיזו מידה הילד מסוגל להבין את החומר באופן עצמאי ולבצע משימות מבלי ללכת לאיבוד בדרך? היכן מדובר בלמוד של טכניקה? והיכן מדובר במעצור רגשי?
מבעיות להצלחות
נטמיע הרגלי עבודה בכל המישורים הנדרשים: שיפור כתב יד (ילדים שכתב ידם אינו קריא ואשר משקיעים מאמץ עצום בכתיבה, מתוסכלים מאד כשאף אחד כולל הם עצמם אינו מצליח להבין את אשר כתבו.), לימוד חוקי הכתיבה הבסיסיים, ולימוד קריאה שוטפת.
היות ובגילאים אלו הדרישות והמשימות נעשות רבות ומורכבות, אנו מלמדים אסטרטגיות יעילות לזירוז קצב העבודה, ללמידה יעילה ונותנים כלים רבים נוספים להצלחה בשיעורי הבית, במשימות בכיתה ובמבחנים.
