מיומנויות לבית הספר היסודי כיתות א-ב
הכיתות הראשונות הן התשתית להצלחה בלימודים בעתיד. אימוץ הרגלים נכונים לישיבה נכונה, כתיבה, התארגנות, הם קריטיים לרכישת עצמאות ולבניית ביטחון עצמי. טיפול ממוקד בבעיות שמתעוררות עכשיו, בדגש על יכולות כתיבה ולמידה בסיסיות, יכול למנוע תסכולים כואבים ולקצר את הדרך להצלחה בלימודים.
בחנו את ילדכם
● האם הוא יושב שמוט לפנים או לאחור, אבל כמעט ואינו יושב זקוף?
● האם הוא משקיע מאמץ מוגזם בהחזקת העיפרון?
● האם הוא משתמש ביד העזר כדי להחזיק את הדף? (להבדיל מתמיכה בראש)
● האם יש לו הבנה טובה של חשבון? של אותיות?
● האם אתם מעריכים שיצליח להבין את דרישות המורה בהמולה של הכיתה?
אבחון במרכז לקידום למידה
הסיבות יכולות להיות טכניות, סיבות רגשיות, או כאלה הקשורות להפרעות קשב. לאחר האבחון נוכל לקבל החלטות לגבי תוכנית טיפול.
● נבדוק את אחיזת עיפרון, ובמידת הצורך נעבוד על התאמות ושינוי.
● נאתר את הסיבות לכתיבה לא ברורה.
● האם הילד מוצא ומבין מה זו שורה במחברת? האם הוא מדלג על שורות?
● האם קצב העבודה תקין? האם איטי מידי? האם ממוקד מטרה בכיתה או מתפזר?
● באיזו מידה הילד מצליח לעשות את המטלות? האם המורה צריכה לעיתים קרובות לארגן אותו?
האם הוא עצמאי או זקוק להמון הכוונה בכיתה?
מבעיות להצלחות
במרכז לקידום למידה אנחנו משתמשים בדרכים יצירתיות כדי לחבב על הילד את הלמידה. חשוב לנו לעורר את הסקרנות ואת האמון שלו, במקומות שבית הספר אינו מצליח. הלמידה היא של שימוש נכון בגוף ובכלי הכתיבה, ושל חיזוק היסודות הבסיסיים של הכתיבה והכתיבה עצמה. יש לנו פתרונות מתאימים ומגוונים לילדים המתקשים בכתיבה בכל גיל, ואין סיבה או הצדקה לגרור את הקושי או להמתין שהמערכת תפתור אותו.
רוצים לעזור לילדכם להגיע מהר יותר להישגים? דברו איתנו.
