הכנה למעבר לחטיבת הביניים

המעבר מבית ספר יסודי לחטיבה מתבטא בדרישות רבות יותר: בהכנת עבודות להגשה, במבחנים רבים יותר ובכמויות של שיעורי בית. בחטיבה ההורים מצפים מילדיהם להסתדר בכוחות עצמם כי הם "כבר גדולים" ובבית הספר לרוב כבר אין מחנכת שתאסוף אותם. ילדים עם קשיי קשב או היפר אקטיביים עלולים ללכת לאיבוד אם אין בידם כלים מתאימים להתמודדות. לעיתים קרובות מתבזבז זמן יקר עד שמתגלה הבעיה. 

אבחון במרכז לקידום למידה 

החופש הגדול לפני תחילת החטיבה, הוא זמן נכון במיוחד להגיע לאבחון. נסקור את מהלך הלימודים ביסודי, נעבור על המחברות, הציונים והתעודות ונבחן היכן הקשיים ואיך אפשר לנסות ולעזור. מה עבד עבור הילד בבית הספר היסודי, היכן הם התחומים החלשים שלו, והיכן יש צורך לחזק ולמקד. זוהי צומת קריטית בה ניתן לסייע לילד לקבל תחושת שליטה, באמצעות מתן כלים להתמודד עם המעבר והשינוי.

 

הורים שזה הילד הראשון בחטיבה, לא תמיד מודעים לשינויי הדרישות או כיצד המערכת עובדת. 

בעוד שבכיתות יסוד אנו ההורים עוקבים אחר התנהלות ילדינו בבית הספר, בדרך כלל בחטיבה אנחנו כבר לא מפקחים על הנעשה.

בידקו את תכולת התיק של ילדכם וענו על השאלות הבאות

● האם מחברותיו מבולגנות, והמקצועות מתערבבים במחברות? 
● האם דפים תלושים בתיק? האם היומן ריק ממשימות? 
● האם הוא דוחה את ההכנות למבחן או מקווה לעבור בלי ללמוד?
● האם יש רושם כי גם אם היה רוצה ללמוד – לא יכול למצוא כלום?

אבחון במרכז לקידום למידה

המעבר לחטיבה מציף לעיתים קרובות את הקשיים שניתן היה להתמודד איתם בקלות יחסית במסגרת היסודי. הבלבול שנוצר בין ההרגשה של "אני בוגר" לבין הקשיים מכניס באופן טבעי למתח, והירידה בהישגים אינה מוסיפה לכך. 

ככל שעובר הזמן, תחושות אלה עלולות להתגבר,  ולהפוך אצל הנער לזעם, תסכול ולחוסר אונים. אבחון מעניק ברוב המקרים תחושה של שליטה במצב בכל הקשור לדרישות הלימודיות. באמצעות ניתוח של הקשיים, ניתן להתמקד בבעיות, למצוא פתרונות יעילים ולהוריד גם את מפלס המתח בבית. 

מבעיות להצלחות

● לומדים להשתמש ביומן ובציוד בצורה יעילה
● לומדים איך ללמוד למבחנים במקצועות השונים

● לומדים לשנן בצורה מובנית חומר לבחינה 

לומדים להכין עבודות להגשה (בזמן)

 

מעוניינים לעזור לילדכם ללמוד דרכים יעילות ללמוד לקראת הדרישות הגבוהות בחטיבה?

מעונינים? צרו קשר

contact btn